جان باختن پنج نفر در تیراندازی نیروهای نظامی به خودروی سوختبر در رودبار جنوب

سامان نارویی، پدر، مادر و دو کودک 

در پی تیراندازی نیروهای نظامی به یک خودروی سوختبر در محور رودبار جنوب، متاسفانه پنج نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این حادثه که بامداد شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ رخ داد، جان یک سوختبر به نام “سامان نارویی” ۲۲ ساله و همچنین اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر و دو کودک خردسال را گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خودروی حامل سوختبر پس از تیراندازی نیروهای نظامی، از مسیر خود منحرف شده و با یک خودروی سواری دیگر برخورد می‌کند. در اثر این برخورد، هر دو خودرو دچار آتش‌سوزی شده و تمام سرنشینان جان خود را از دست می‌دهند.

این حادثه ناگوار، بار دیگر بر معضل تیراندازی نیروهای نظامی به خودروهای سوختبر در سیستان و بلوچستان نور می‌اندازد. فقدان فرصت‌های شغلی در این استان، بسیاری از مردم را به ناچار به سمت شغل پرخطر سوختبری سوق داده است. این افراد در حین حمل سوخت، بارها مورد هدف تیراندازی نیروهای نظامی قرار می‌گیرند و جان خود را از دست می‌دهند.

لازم به ذکر است که سوختبری یک شغل غیرقانونی است، اما به دلیل فقر و بیکاری گسترده در سیستان و بلوچستان، بسیاری از مردم چاره‌ای جز روی آوردن به این شغل برای امرار معاش ندارند.

مرگ پنج نفر در این حادثه، بار دیگر ضرورت اقدامات جدی برای حل معضل سوختبری و ایجاد فرصت‌های شغلی در سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد. همچنین، نیروهای نظامی موظف هستند که از تیراندازی به سمت خودروهای سوختبر خودداری کنند و با قاچاقچیان سوخت از طریق روش‌های قانونی برخورد نمایند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید