علی الله‌ویسی، فعال مدنی اهل سنندج، بار دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

علی الله‌ویسی

علی الله‌ویسی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق اهل سنندج، روز یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تاکنون هیچ اطلاعی از دلایل بازداشت، اتهامات و محل نگهداری این فعال مدنی در دست نیست.

الله‌ویسی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت را به دلیل فعالیت‌های مدنی خود دارد. او در سال ۱۴۰۱ توسط دادگاه انقلاب سنندج به اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” و “تشکیل کمپین ژیانه‌وه‌ی کردستان” به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در دادگاه تجدید نظر به پنج ماه حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی کاهش یافت.

الله‌ویسی پس از گذراندن دوران محکومیت خود در شهریور ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود.

بازداشت دوباره این فعال مدنی در حالی صورت می‌گیرد که طی ماه‌های اخیر، شمار زیادی از فعالان مدنی و سیاسی در کردستان ایران بازداشت شده‌اند. این اقدامات نگران‌کننده، نقض آشکار حقوق بشر و ادامه سرکوب مدنی در ایران را نشان می‌دهد.

سازمان‌های حقوق بشری ضمن محکومیت بازداشت علی الله‌ویسی، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط او و دیگر زندانیان سیاسی هستند.

هم‌چنین نگرانی عمیق خود را از وضعیت سلامت این فعال مدنی در دوران بازداشت ابراز می‌دارند و از مسئولان زندان می‌خواهند که به طور کامل به حقوق او از جمله دسترسی به مراقبت‌های پزشکی و تماس با خانواده احترام بگذارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید