حسن عباسی، روزنامه‌نگار منتقد، به دلیل پرسشگری از مسئولان بندرعباس به دادسرا احضار شد

حسن عباسی

حسن عباسی، روزنامه‌نگار و عضو تحریریه سایت خبری تابناک، توسط شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس به دادسرا احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباسی که یکم خرداد ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در بندرعباس بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شده بود، دلیل این احضار را “پرسشگری از مسئولان بندرعباس” عنوان کرده است.

طبق ابلاغیه صادره از سوی شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، که روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ به حسن عباسی، روزنامه‌نگار و منتقد، ابلاغ شده است، وی موظف است ظرف مدت پنج روز از تاریخ ابلاغ، برای پاسخگویی به “اتهام انتسابی” در این شعبه حاضر شود.

این روزنامه‌نگار که سابقه همکاری با خبرگزاری‌هایی همچون مهر را نیز در کارنامه خود دارد، پیش از این نیز به واسطه فعالیت‌های خود، سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

عباسی در فروردین امسال با دریافت دو ابلاغیه جداگانه به شعبه شانزدهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران و شعبه چهارم دادیاری بندرعباس احضار شده بود.

احضار حسن عباسی به دادسرا با واکنش‌هایی از سوی فعالان مدنی و صنفی روزنامه‌نگاران روبرو شده است. برخی این اقدام را به عنوان تلاشی برای ارعاب و ساکت کردن منتقدان قلمداد می‌کنند.

هنوز از جزئیات اتهامات انتسابی به این روزنامه‌نگار اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید