تداوم بازداشت و بلاتکلیفی؛ گزارشی از آخرین وضعیت سیدمحمد تقوی در زندان اوین

سیدمحمد تقوی

سیدمحمد تقوی، متهم به بغی، علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت، همچنان در زندان اوین به سر می‌برد و در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، او روز ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ به طور تنبیهی و به دستور قاضی ایمان افشاری به سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

به گفته یک منبع مطلع، آقای تقوی پیشتر به پرونده‌سازی علیه خود اعتراض کرده بود و به دلیل نداشتن وکیل در جلسه دادگاه حاضر نشده بود.

تقوی در اسفندماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان چالدران بازداشت و به زندان ماکو منتقل شده بود. سپس در یازدهم اسفندماه همان سال، به زندان اوین انتقال یافت.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به همراه پنج متهم سیاسی دیگر، در یک پرونده مشترک به ظن عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام از بابت اتهام بغی تفهیم اتهام شد.

او در تیرماه ۱۴۰۳ به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شد، اما به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان، از حضور در دادگاه خودداری کرد.

تقوی که ۵۷ سال سن دارد، از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است و دارای مدرک لیسانس گرافیک از دانشگاه تهران می‌باشد. او سابقه محکومیت و تحمل حبس را نیز دارد.

وضعیت کنونی سیدمحمد تقوی، از جمله نگهداری او در سلول انفرادی، نگرانی‌های جدی را در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران ایجاد می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید