تشکیل پرونده جدید علیه ضیاء نبوی به اتهام “نشر اکاذیب”

ضیاء نبوی

شعبه دادیاری نظارت بر زندانیان امنیتی (سیاسی و عقیدتی) مستقر در زندان اوین تهران، پرونده جدیدی با اتهام “نشر اکاذیب” علیه ضیاء نبوی، زندانی سیاسی محبوس در این زندان، گشوده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این اقدام در پی انتشار نامه‌ای توسط آقای نبوی در اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ صورت گرفته بود که در آن از وجود ساس در بند ۸ زندان اوین خبر داده بود.

در این نامه آمده بود: “آیا شکنجه‌ی تحمل ساس هم جزئی از محکومیت ماست؟ سویه تاریکتر ماجرا این است که حس می‌کنم هیچ راه حل قاطع و بنیادی برای ریشه کن شدن ساس‌ها در این بند وجود ندارد.”

پس از انتشار این نامه، ضیاء نبوی توسط مقامات زندان از بند عمومی به سلول انفرادی منتقل و به مدت یک هفته در این سلول نگهداری شد.

امیر رئیسیان، وکیل مدافع آقای نبوی، در آن زمان اعلام کرده بود: “شورای انضباطی زندان تصمیم گرفته‌ این زندانی را به دلیل اطلاع‌رسانی درمورد ساس به انفرادی تنبیهی منتقل کند.”

لازم به ذکر است که: ضیاء نبوی، فعال دانشجویی، پیشتر به دلیل حضور در تجمع اسفند ماه ۱۴۰۱ دانشجویان دانشگاه علامه در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

او در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ برای اجرای حکم حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

اتهام “نشر اکاذیب” به ضیاء نبوی در حالی مطرح می‌شود که پیشتر مقامات زندان وجود ساس در زندان اوین را تکذیب کرده بودند.

فعالان حقوق بشر این اقدام را نشانه‌ای دیگر از سرکوب آزادی بیان و حق اطلاع‌رسانی در زندان‌های ایران می‌دانند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید