فریبا اسدی، فعال مدنی، علیرغم تبرئه قبلی، به دادگاه انقلاب محمدشهر احضار شد

فریبا اسدی

فریبا اسدی، فعال مدنی که پیشتر در اسفند ماه ۱۴۰۲ با تودیع وثیقه آزاد شده بود، بار دیگر به دلیل پرونده‌ای که در آن تبرئه شده بود، به دادگاه انقلاب محمدشهر احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم اسدی در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ باید در دادگاه انقلاب محمدشهر حاضر شود.

احضار ایشان جهت “دفاع از خود در قبال اتهامات وارده” صورت گرفته است. این پرونده در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برای خانم اسدی گشوده شده بود.

علیرغم صدور حکم برائت برای ایشان در بهمن ماه همان سال، اکنون مجددا به دادگاه احضار شده‌اند.

یک منبع نزدیک به خانم اسدی در این خصوص گفته است: “این پرونده که در اردیبهشت ۱۴۰۲ برای وی گشوده شده است در بهمن ماه همان سال حکم برائت دریافت کرده است اما بابت همون پرونده باید یکبار دیگر دادگاه شود.”

طبق دادنامه ای که به دست کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رسیده است، این پرونده با شکایت فرشته خادم، یکی از مسئولین دادگاه انقلاب محمدشهر علیه خانم اسدی گشوده شده است.

دادنامه

اتهامات مطروحه علیه خانم اسدی تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلام، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تظاهر به عمل حرام، توهین به مقامات و مامورین، ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص عادی عنوان شده است.

احضار مجدد خانم اسدی به دادسرای کرج، نشان دهنده نقض روند قضایی عادلانه و بی‌اعتنایی به رای دادگاه قبلی است.

این موضوع نگرانی‌ها را در مورد وضعیت فعالین مدنی و سیاسی در ایران افزایش می‌دهد.

خانم اسدی پیشتر سابقه بازداشت و محکومیت را نیز داشته است. او در بهمن ماه سال ۹۹ به همراه سه هم پرونده ای خود از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه های مخالف نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شد. وی نهایتا مورخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

او نهایتا در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰، در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی در دوران حبس از بابت گشایش دو پرونده مجزا، مجموعا به چهارسال و سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

وی نهایتا اواخر بهمن ماه سال گذشته، به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان اوین آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید