عدم رسیدگی پزشکی به طاهر نقوی در زندان اوین: تشدید نگرانی‌ها در مورد وضعیت این وکیل دادگستری

طاهر نقوی

طاهر نقوی، وکیل دادگستری که در حال حاضر در زندان اوین محبوس است، علیرغم وخامت حال جسمانی، از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای نقوی ضمن تأیید این خبر، به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته است: “علیرغم توصیه پزشک مبنی بر انجام معاینات قلبی و آزمایشات مربوط به فشار خون و تیروئید، مسئولان مربوطه از اعزام آقای نقوی به بیمارستان خودداری می‌کنند.”

این در حالی است که قاضی صلواتی، رسیدگی به پرونده آقای نقوی را بر عهده دارد. با توجه به سوابق قاضی صلواتی در صدور احکام سنگین برای فعالان مدنی و سیاسی، بیم آن می‌رود که آقای نقوی با اتهامات واهی روبرو و به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شود.

طاهر نقوی پیش از این نیز سابقه‌ی بازداشت و آزار و اذیت به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای خود را دارد. او در خردادماه سال جاری در اعتراض به بلاتکلیفی و تداوم حبس خود، دست به اعتصاب غذا زده بود. این اعتصاب غذا که به وخامت حال جسمانی وی منجر شد، با اعزام اجباری او به بیمارستان و سپس بازگشت به زندان پایان یافت.

عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی طاهر نقوی و تشدید نگرانی‌ها در مورد سرنوشت او، بار دیگر بر ضرورت توجه جامعه بین‌المللی به وضعیت حقوق بشر در ایران و به‌ویژه در مورد زندانیان سیاسی و مدنی تأکید می‌کند.
در تاریخ هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، طاهر نقوی توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد.

چندی بعد آقای نقوی در دادسرای اوین از بابت تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، تفهیم اتهام شد، سپس پرونده وی جهت رسیدگی به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارسال شد.

سازمان‌های حقوق بشری ضمن محکوم کردن اقدامات غیرانسانی جمهوری اسلامی در قبال طاهر نقوی، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این وکیل دادگستری و ارائه خدمات پزشکی لازم به وی هستند. همچنین، این سازمان‌ها خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و مدنی در ایران هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل