حکم اخراج و یک سال حبس برای عزیز قاسم‌زاده، فعال صنفی معلمان

عزیز قاسم‌زاده

دیوان عدالت اداری حکم اخراج عزیز قاسم‌زاده، فعال صنفی معلمان استان گیلان را تایید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای قاسم‌زاده پیش‌تر به اتهامات مختلفی از جمله “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

دیوان عدالت اداری حکم اخراج آقای قاسم‌زاده از آموزش و پرورش را تایید کرده است. این حکم در مردادماه سال ۱۴۰۲ توسط هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش استان گیلان صادر شده بود.

شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، آقای قاسم‌زاده را به اتهام “نشر اکاذیب” به یک سال حبس محکوم کرده است. این حکم در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری صادر و در هفدهم اسفندماه ۱۴۰۲ به پایان رسیده است.

آقای قاسم‌زاده در آبان ماه سال ۱۴۰۱ به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان گیلان نیز تایید شد. همچنین در اسفندماه سال گذشته به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به دو سال و یک روز حبس تعزیری و دو سال منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.

آقای قاسم‌زاده در تاریخ ۲۶ خردادماه سال ۱۴۰۱ در ارتباط با برگزاری تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان در رشت بازداشت و در تیرماه همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان لاکان رشت منتقل شد.

آقای قاسم‌زاده در حال حاضر آزاد است اما حکم اخراج او از آموزش و پرورش همچنان پابرجاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل