بازداشت مسعود حاج علیلو، فرماندار سابق سلماس و حامی مسعود پزشکیان

مسعود حاج علیلو

مسعود حاج علیلو، فرماندار سابق سلماس و رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هنوز دلیل دقیق بازداشت آقای حاج علیلو به طور رسمی اعلام نشده است، اما برخی منابع خبری آن را به مواضع و سخنرانی‌های وی در خصوص عملکرد ابراهیم رئیسی و روحانیونی که در انتخابات اخیر از سعید جلیلی، کاندیدای جبهه پایداری حمایت می‌کردند، مرتبط می‌دانند.

حاج علیلو در دوران فرمانداری خود در سلماس به دلیل اقداماتی مانند حذف مجسمه فردوسی از یکی از میادین شهر، خبرساز شده بود. این اقدام با اعتراضات گسترده مردم سلماس روبرو شد و در نهایت منجر به عزل حاج علیلو از سمت خود شد.

وی همچنین در جشن پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر گفته بود: “چهار درصد مردم سلماس به جلیلی رای دادند که دو درصدش رای غیر بومی های ساکن سلماس هستند،اگر انتخابات را همه پرسی فرض کنیم سهم شما دو درصد است پس حق ندارید دیگر برای ما، سرنا بزنید.”

بازداشت حاج علیلو واکنش‌های متعددی را در پی داشته است. برخی از حامیان پزشکیان این اقدام را “سیاسی” و “غیرقانونی” دانسته‌اند. در حالی که برخی دیگر معتقدند که حاج علیلو به دلیل “اظهارات توهین‌آمیز” خود بازداشت شده است.

هنوز مشخص نیست که سرنوشت حاج علیلو چه خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید