آذر کروندی، زندانی سیاسی، از رسیدگی پزشکی محروم است

آذر کروندی

آذر کروندی (کوروندی) موسی‌زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وخامت حال جسمی، از اعزام به بیمارستان و دریافت رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی با تایید این خبر به کمپین گفت: “خانم کروندی که حدوداً ۶۰ سال سن دارند، از بیماری قلبی رنج می‌برند.

این زندانی که به درمان تخصصی نیاز دارد، از سوی مقامات زندان از اعزام به بیمارستان و دریافت رسیدگی پزشکی مناسب محروم شده است.”

آذر کروندی در دی ماه سال ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با گروه‌های مخالف نظام” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز عینا تأیید شد.

خانم کروندی پیشتر به همراه رقیه سلطان‌میرزایی و مخصوص بخارایی در تابستان سال ۹۸ به دنبال برگزاری جلسات مشاوره خانواده در باغ شخصی واقع در شهریار، با عناوین “اجتماع و تبانی از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق” و “تبلیغ علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و با قرار تامین آزاد شده بودند.

محرومیت آذر کروندی از رسیدگی پزشکی در حالی است که او به دلیل بیماری قلبی در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. این اقدام مقامات زندان ناقض حقوق اولیه انسانی و مصداق بارز بی‌توجهی به سلامت زندانیان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل