ممنوعیت تماس و ملاقات مهوش ثابت در زندان اوین: گزارشی از وضعیت فعلی

مهوش ثابت

مهوش ثابت (شهریاری)، از اعضای سابق مدیران جامعه بهائی ایران موسوم به “یاران ایران”، که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از روز شنبه شانزدهم تیرماه، از امکان برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه شانزدهم تیرماه، مسئولان زندان به خانم ثابت اعلام کردند که با حکم قاضی پرونده، وی از امکان برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده است.

به گفته مسئولان زندان، این محرومیت‌ها به دلیل “انتشار مطالبی در خصوص خانم ثابت توسط برخی از رسانه‌های خارج از ایران” اعمال شده است.

خانم ثابت در آذرماه سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام “تشکیل و اداره دسته یا جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور” به تحمل ۱۰ سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، منع سکونت در تهران و ممنوعیت از فعالیت در گروه‌های اجتماعی و مصادره شماری از ابزار دیجیتال محکوم شده بود. این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیز عینا تایید شد.

مهوش ثابت در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، همزمان با پنج شهروند بهائی دیگر در شهرهای مختلف کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. در این روز منازل دستکم ۳۷ شهروند بهائی دیگر نیز مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته بود.

محرومیت مهوش ثابت از تماس و ملاقات با خانواده، نگرانی‌ها را در مورد وضعیت این شهروند بهائی در زندان اوین افزایش داده است. این اقدام، نقض دیگری از حقوق بشر و حقوق بهائیان در ایران است که به طور سیستماتیک مورد آزار و اذیت و تبعیض قرار می‌گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل