شهریار نصرالهی در زندان اراک به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به اعتصاب غذا دست زد

شهریار نصرالهی

شهریار نصرالهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اراک، از روز یکشنبه دهم تیرماه ۱۴۰۳، در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت جسمانی خود و محرومیت از اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای نصرالهی از مشکلات جسمانی از جمله سرگیجه رنج می‌برد و طبق نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب، نیاز به معاینه و درمان در خارج از زندان دارد. با این حال، به دلیل کارشکنی‌های رئیس زندان اراک، تاکنون این امر میسر نشده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای نصرالهی در پی وخامت حال جسمانی، چندین بار بیهوش شده است و این موضوع نگرانی خانواده و نزدیکان او را به شدت افزایش داده است.

شهریار نصرالهی در اسفندماه سال گذشته بازداشت و پس از یک ماه به زندان اراک منتقل شد. او در مهرماه سال ۱۴۰۳ به اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به پنج سال حبس محکوم شده است.

عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی زندانیان، به ویژه در مواردی که نیاز به معاینه و درمان تخصصی در خارج از زندان باشد، یکی از مشکلات رایج در زندان‌های ایران است. این موضوع بارها مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید