شریفه محمدی، فعال کارگری، به اتهام “بغی” به اعدام محکوم شد

شریفه محمدی

شریفه محمدی، فعال کارگری و مدنی، روز پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت به اتهام “بغی” به اعدام محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم محمدی در آذرماه سال گذشته بازداشت و به مدت چند ماه در سلول انفرادی نگهداری شده بود. اتهام اولیه او “فعالیت تبلیغی علیه نظام” بود که بعداً به “بغی” تغییر یافت.

«شریفه محمدی»، ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بازداشت شد و بعد از مدتی اتهام
عضویت در گروه «کومله مسلح» به او زده شد.

به گفته‌ی فعالان حقوق بشر، شریفه محمدی در دوران بازداشت تحت فشارهای شدید جسمی و روانی برای اخذ اعتراف اجباری قرار گرفته بود. او همچنین برای مدت طولانی از ملاقات با خانواده و تماس تلفنی با آنها محروم بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خانم محمدی حداقل دو بار مورد شکنجه قرار گرفته است.

اتهام او “عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” است که از سوی نیروهای امنیتی به “کومله” وابسته دانسته شده است.

کمپین دفاع از شریفه محمدی با صدور بیانیه‌ای این حکم را “ظالمانه” دانسته و خواهان لغو آن شده است.

همچنین، سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه و شماری از فعالان کارگری و مدنی با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه، حکم اعدام شریفه محمدی را محکوم و خواستار آزادی او شده‌اند.

صدور این حکم برای شریفه محمدی که به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز کارگری خود با اتهامات سنگینی مواجه شده است، بار دیگر نگرانی‌ها را در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، به ویژه وضعیت فعالان کارگری و مدنی، افزایش داده است.
کمپین دفاع از شریفه محمدی

کمپین دفاع از شریفه محمدی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید