سیامک امینی جهت تحمل محکومیت خود به زندان احضار شد

سیامک امینی

سیامک امینی، شهروند ۶۳ ساله ساکن تهران، با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس، به شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس احضاریه‌ای که توسط شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای اوین صادر و روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ به وی ابلاغ شده است، از آقای امینی خواسته شده تا ظرف مهلت پنج روز از زمان ابلاغ، جهت اجرای حکم حبس در این شعبه حاضر شود.

آقای امینی اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به طور کلی به چهار سال و سه ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

اتهامات آقای امینی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی/خارجی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان شده است.

آقای امینی به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از طریق فضای مجازی و ارتباط با گروه‌های مخالف نظام به این اتهامات متهم شده است.

آقای امینی به مجازات‌های تکمیلی همانند: منع عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی، منع استفاده از تلفن هوشمند و منع خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که منزل آقای امینی در دی ماه سال گذشته توسط ماموران سپاه پاسداران مورد تفتیش قرار گرفته و برخی از وسایل او ضبط شده است. او سپس سه بار جهت بازجویی احضار و در آخرین جلسه بازپرسی با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

آقای امینی از بیماری بهجت رنج می‌برد که یک بیماری التهابی خودایمنی است و عوامل محیطی و ژنتیکی در ایجاد آن نقش دارند. او به دلیل این بیماری توان تحمل حبس را ندارد.

سیامک امینی، متولد ۱۳۴۱، متاهل، ساکن تهران و دارای شغل آزاد است. او از زندانیان سیاسی دهه شصت بوده و از نوروز ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۸ را در زندان سپری کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید