دو شهروند بهائی در بابل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محاکمه شدند

سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت

سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت، دو شهروند بهائی ساکن بابل، روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی و تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب این شهر حاضر شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو شهروند در مردادماه ۱۴۰۲ بدون حکم قضایی بازداشت و پس از تفهیم اتهام “تبلیغ علیه نظام” در شهریورماه همان سال با وثیقه آزاد شده بودند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران مدعی شده بود که دلیل بازداشت و پلمب مراکز آموزشی در بابل، تبلیغ دیانت بهائی بوده است. اما منابع مطلع این ادعا را تکذیب کرده و گفته بودند که این مراکز مهدکودک بوده و هیچگونه فعالیت تبلیغی دینی در آنها انجام نمی‌شده است.

نیوشا بدیعی ثابت، روانشناس، مترجم و از فعالان شناخته شده جامعه بهائی در ایران است که سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را نیز دارد.

اتهامات مطرح شده علیه این دو شهروند بهائی، نقض آشکار آزادی‌های مذهبی و حقوق بشری است که در قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

بهائیان در ایران از جمله اقلیت‌های مذهبی هستند که با تبعیض و سرکوب گسترده مواجه هستند. آنها از حقوق اولیه خود مانند آزادی بیان، اجتماع و تشکل محروم هستند و غالباً مورد آزار و اذیت، بازداشت و زندان قرار می‌گیرند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید