دو ماموستای اهل سنت سردشت به دلیل حمایت از اعتراضات زن، زندگی، آزادی به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدند

ماموستا سلام محمودیان و ماموستا حسن خضری

ماموستا دکتر سلام محمودیان، امام جمعه روستای “بیوران سلفی” و ماموستا حسن خضری، امام جمعه روستای “بیوران علیا” از توابع سردشت، به دلیل حمایت از خیزش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی” و همچنین اعتراض به کشتار کولبران در کردستان، برای چندمین بار به دادگاه ویژه روحانیت ارومیه احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این احضارها در پی تشدید سرکوب ها علیه فعالان مذهبی در کردستان، به ویژه پس از اعتراضات گسترده سراسری در ایران در سال ۱۴۰۱ صورت می گیرد.

ماموستا محمودیان و خضری پیشتر نیز بارها به دلیل حمایت از مردم، معترضان، مجروحان و خانواده های جانباختگان در جریان خیزش ۱۴۰۱، توسط نهادهای امنیتی سردشت احضار شده بودند.

پس از احضار به نهادهای امنیتی، این دو ماموستا مورد تهدید و فشار قرار گرفته و با پرونده سازی های امنیتی و قضایی در دادگاه ویژه روحانیت ارومیه روبرو شده اند.

لازم به ذکر است که دادگاه ویژه روحانیت به دلیل عدم رعایت موازین دادرسی عادلانه و نقض حقوق بشر بارها مورد انتقاد فعالان حقوق بشر قرار گرفته است.

احضار ماموستا محمودیان و خضری به دادگاه ویژه روحانیت، بار دیگر نشان دهنده تلاش جمهوری اسلامی برای سرکوب هرگونه صدای مخالف، به ویژه از سوی رهبران مذهبی اقلیت ها در ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید