پیام ولی، شهروند بهائی، به حبس و مجازات‌های دیگر محکوم شد

پیام ولی

پیام ولی، شهروند بهائی ساکن کرج، که هم‌اکنون در حال تحمل دوران محکومیت قبلی خود در زندان قزلحصار کرج است، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و منع حضور در شبکه‌های مجازی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این حکم در روز شنبه نهم تیر ماه ۱۴۰۳ در شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی نریمانی صادر و به آقای ولی ابلاغ شده است.

گفته می‌شود نشر نامه‌ای سرگشاده از زندان که محتوای آن توسط مراجع قضایی محرمانه تلقی شده، از مصادیق اتهام مطروحه علیه این شهروند بهائی است.

آقای ولی پیش‌تر در اسفندماه سال گذشته از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به اتهامات واهی از جمله “همکاری با دول متخاصم” و “تبلیغ علیه نظام” به حبس‌های متعدد و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، حکم شش سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

درخواست اعاده دادرسی این زندانی نیز در بهمن ماه سال گذشته توسط دیوان عالی کشور رد شده بود.

صدور احکام سنگین و ناعادلانه برای پیام ولی و سایر شهروندان بهائی، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های مذهبی است.

بهائیان در ایران همواره با تبعیض، آزار و اذیت و سرکوب روبرو بوده‌اند و از حقوق اولیه خود از جمله آزادی بیان، اجتماع و تشکل محروم هستند.

سازمان‌های حقوق بشری بارها نسبت به نقض حقوق بهائیان در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی پیام ولی و دیگر زندانیان بهائی و همچنین پایان برخوردهای ناعادلانه با اقلیت‌ها و تضمین آزادی بیان و باور برای همه ایرانیان شده‌اند.

لازم به ذکر است که بهاییان یکی از اقلیت‌های مذهبی در ایران هستند که از ابتدای انقلاب با تبعیض‌ها و سرکوب‌های سیستماتیک روبرو بوده‌اند. محرومیت از حقوق شهروندی، بازداشت‌های خودسرانه، احکام زندان طولانی و اعدام از جمله موارد نقض حقوق بشری است که بهائیان در ایران با آن مواجه هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید