سعید مینایی، فعال ترک (آذربایجانی)، به دادگاه انقلاب تهران احضار شد

سعید مینایی

سعید مینایی، فعال ترک (آذربایجانی)، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران احضار شد تا در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳به اتهامات مطروحه علیه خود پاسخ دهد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این احضاریه در تاریخ ۹ تیرماه توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی صادر و به آقای مینایی ابلاغ شده است.

آقای مینایی با انتشار پستی در این خصوص اعلام کرد: “ابلاغیه ای را جهت حضور در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران دریافت کردم تا قاضی صلواتی و سیستم قضایی جمهوری اسلامی ما را بخاطر مطالبه‌ احیای دریاچه اورمیه، اجرایی ساختن حقوق اتنیکی، برچیده شدن تبعیض های قومی و در واقع همان وعده‌های داده شده از سوی نامزدها محاکمه نماید…!.”

اولین جلسه دادرسی به اتهامات آقای مینایی در ۵ خردادماه سال جاری به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی” برگزار شده بود.

سعید مینایی در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ پس از حضور در اداره اطلاعات شهرستان بناب بازداشت و پس از مدتی به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.

او پس از ۱۶ روز به بند ۲۰۹ این زندان منتقل و در نهایت با تودیع وثیقه در ۲۳ اسفندماه آزاد شد.

منزل شخصی آقای مینایی در زمان بازداشت توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود.

جلسه بازپرسی آقای مینایی در دوم اردیبهشت ماه سال جاری در شعبه ۵ بازپرسی دادسرای اوین برگزار شده بود.

سعید مینایی، دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه دولتی قم، پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه برخوردهای قضایی داشته است.

احضار سعید مینایی به دادگاه انقلاب در راستای سرکوب فعالان مدنی و اجتماعی در ایران، به ویژه فعالان قومیت‌های ترک (آذربایجانی) است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید