شریفه محمدی، فعال کارگری، با اتهام سنگین “بغی” در زندان لاکان رشت روبرو است

شریفه محمدی

در حالی که تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری توجهات را به خود جلب کرده، صدای واقعی طبقه کارگر در زندان‌ها با احکام سنگین روبرو می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شریفه محمدی، فعال کارگری که در زندان لاکان رشت محبوس است، با اتهام واهی “عضویت در گروه کومله مسلح” و به تبع آن “قیام مسلحانه علیه حکومت” (بغی در اصطلاح فقهی) از سوی وزارت اطلاعات روبرو شده است.

خانم محمدی در جریان بازجویی‌ها توسط ماموران وزارت اطلاعات “حداقل دو بار مورد شکنجه قرار گرفته” که شدت آن به حدی بوده که مقامات زندان را به دلیل نگرانی از جان وی، به اعتراض واداشته است.

شریفه محمدی، از فعالان شناخته شده مدنی و کارگری رشت، در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۲ به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شد.

محمود صلاحي، از اعضای موسس کمیته هماهنگی، در واکنش به اتهام بغی علیه شریفه محمدی در صفحه شخصی خود نوشته است:

*”عضویت در کمیته هماهنگی هیچ ربطی به کومله ندارد و این اتهام بهانه‌ای برای سرکوب اعضای این کمیته است. اگر عضویت در کمیته هماهنگی بغی است، ما را هم دستگیر کنید چون ما هم زمانی عضو این کمیته بودیم.”

اتهام “بغی” که مجازات سنگینی به دنبال دارد، بارها برای سرکوب فعالان کارگری و مدنی در ایران استفاده شده است. این در حالی است که فعالیت‌های این افراد مسالمت‌آمیز و در راستای دفاع از حقوق کارگران و مردم بوده است.

بازداشت، شکنجه و پرونده‌سازی برای شریفه محمدی، نقض آشکار حقوق بشر و تلاش برای سرکوب صدای مطالبات برحق کارگران است.

لازم به ذکر است که شکنجه و اعمال فشار بر زندانیان نقض فاحش حقوق بشر و جرمی محسوب می‌شود که باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید