جمال عاملی، زندانی سیاسی در زندان اوین، از رسیدگی پزشکی محروم است

جمال عاملی

جمال عاملی، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در بند ۸ زندان اوین سپری می‌کند، علیرغم وضعیت وخیم جسمانی، از دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب و دسترسی به مراکز درمانی خارج از زندان محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای عاملی که از بیماری خودایمنی رنج می‌برد، به دلیل عدم دسترسی به داروهای ضروری و معاینات پزشکی مستمر، دچار درگیری ستون فقرات و عوارض جانبی ناشی از بیماری‌اش شده است.

طبق گزارشات، محرومیت ایشان از انجام آزمایش‌های جدید و عدم درمان به موقع، منجر به افزایش زخم‌های پوستی و مشکلات حاد در این زمینه شده و نگرانی‌های خانواده و نزدیکانش را به شدت افزایش داده است.

جمال عاملی، ساکن تهران، در فروردین ماه ۱۴۰۳ پس از مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حکم یک سال حبس به این زندان منتقل شد.

وی پیشتر در بهمن ماه سال گذشته، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی/خارجی” و “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای عاملی در سال ۱۴۰۱ نیز سابقه احضار به مراجع قضایی و بازجویی را داشته است.

محمدعلی (جمال) عاملی، پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی داشته است. وی در آبان ماه ۱۳۹۱ بازداشت و در دی ماه همان سال جهت ادای توضیحات به دادسرای شهید مقدسی در زندان اوین احضار شده بود.

وضعیت کنونی جمال عاملی نگرانی‌های جدی را در مورد سلامتی او ایجاد کرده است. عدم رسیدگی پزشکی مناسب به عنوان نقض حقوق بشر محسوب می‌شود و نقض این حقوق در مورد زندانیان سیاسی به ویژه نگران‌کننده‌تر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید