دادگاه انقلاب تهران: جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیر شاه ولایتی برگزار شد

امیر شاه ولایتی

روز یکشنبه دهم تیرماه ۱۴۰۳، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیر شاه ولایتی، یکی از آسیب دیده گان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در جریان این جلسه که روز یکشنبه دهم تیرماه، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده، آقای شاه ولایتی به همراه وکیل مدافع خود از بابت اتهامات “فعالیت و تلاش موثر برای پیشبرد اهداف گروه‌ هایی که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کرده (بغی)، اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماعی و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی، اجتماعی و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق بمب‌گذاری در اماکن عمومی” به دفاع از خود پرداخته است.

این شهروند پیشتر با دریافت ابلاغیه ای به شعبه مذکور احضار شده بود.

در تاریخ سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۲، امیر شاه ولایتی به دادسرای اوین احضار شد. او پس از تفهیم اتهام بابت تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه باغی و اقدام علیه امنیت کشور بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و یکم اسفندماه همان سال، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

اوایل اسفندماه سال گذشته، پرونده آقای شاه ولایتی پس از صدور کیفرخواست به شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد.

سید امیر شاه ولایتی، متولد سال ۱۳۷۶، از آسیب دیده گان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و ساکن محله نارمک تهران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید