حسین پیری، فعال ترک (آذربایجانی)، در زندان اوین به بهداری منتقل شد

حسین پیری

ظهر روز شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳، حسین پیری، فعال ترک (آذربایجانی) که در زندان اوین به سر می‌برد، پس از افت فشار و بیهوشی به بهداری زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گزارش شده است که آقای پیری در حال اعتصاب غذا بوده و احتمال می‌رود که افت فشار و بیهوشی او به دلیل عوارض ناشی از این اعتصاب باشد.

آیاز سیف‌خواه، دیگر فعال زندانی، طی روزهای گذشته به اعتصاب غذای خود پایان داده است. با این حال، از وضعیت دقیق سایر زندانیان معترض در زندان اوین اطلاعی در دست نیست.

آقای پیری و تعدادی دیگر از فعالان ترک (آذربایجانی) در بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. اتهامات دقیق آنها مشخص نیست، اما گفته می‌شود که این افراد به دلیل فعالیت‌های مدنی خود بازداشت شده‌اند.

تاکنون، برخی از این زندانیان با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. ودود اسدی، آیدین محمدی، عبدالله واحدی، سعید مینایی و سعید دوستان از جمله این افراد هستند.

فعالان حقوق بشر نسبت به وضعیت حسین پیری و سایر زندانیان معترض در زندان اوین ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها خواستار رسیدگی پزشکی فوری به این افراد و همچنین آزادی آنها بدون قید و شرط هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید