بازداشت یک سرطایفه بلوچ توسط نیروهای امنیتی در ایرانشهر

عبدالواحد شیهکی

شامگاه جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳، یکی از سرطایفه‌های بلوچ به نام “عبدالواحد شیهکی” در ایرانشهر توسط نیروهای اداره اطلاعات منتشر شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شیهکی که برای انجام صلح و سازش بین دو طایفه به ایرانشهر سفر کرده بود، پس از خروج از مسجد توسط ماموران اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود.

تاکنون مقامات رسمی در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده و از دلایل بازداشت، اتهامات و محل نگهداری شیهکی اطلاعی در دست نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده شیهکی به کمپین فعالان حقوق بشر گفته است که ماموران اطلاعات پس از بازداشت، با خانواده او تماس گرفته و مدارک شناسایی او را درخواست می‌کنند. با این حال، هنگامی که خانواده به اداره اطلاعات مراجعه می‌کنند، ماموران بازداشت شیهکی را تکذیب و مدعی می‌شوند که او برای سفر به شمال کشور از شهر خارج شده است.

عبدالواحد شیهکی به عنوان یکی از معتمدان و سرطایفه‌های بلوچ شناخته می‌شود که سابقه فعالیت در حل و فصل اختلافات بین طوایف بلوچ را دارد.

لازم به ذکر است که شیهکی در مهرماه ۱۴۰۲ نیز توسط اداره اطلاعات کرمان احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

بازداشت شیهکی واکنش فعالان حقوق بشر را به دنبال داشته است. آنها ضمن ابراز نگرانی از وضعیت او، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شیهکی و روشن شدن دلایل بازداشت او شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید