چند شهروند در آستارا به دلیل واکنش به مرگ رئیسی بازداشت شدند

بازداشت

فرماندار آستارا از بازداشت چند شهروند در این شهرستان به دلیل واکنش به جان باختن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سابق ایران، خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد رضا شهاب‌زاده، فرماندار آستارا، مدعی شده است که “کلیپی در صفحات مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه مردم شهرستان مرزی بندر آستارا بابت حادثه سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی در حال شادی هستند و این حرکت باعث جریحه دار شدن احساسات امت حزب الله، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار این شهرستان شد.”

وی با این ادعا که “این افراد اقدامات دیگری را از جمله آتش زدن بنرهای رئیس جمهور و ضبط تصاویر و انتشار در شبکه‌های نفاق انجام داده بودند و با این شبکه ها ارتباطات و مراودات مالی نیز داشتند”، از بازداشت آنها خبر داد.

فرماندار آستارا تعداد و هویت این شهروندان بازداشت شده را مشخص نکرده و همچنین به محل نگهداری آنها نیز اشاره ای نکرده است.

بازداشت این افراد به دلیل واکنش به مرگ رئیسی با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را ناقض آزادی بیان و حقوق شهروندی می‌دانند.

هنوز هیچ منبع رسمی جز فرماندار آستارا این خبر را تأیید نکرده و اطلاعات بیشتری در مورد هویت، تعداد و وضعیت این شهروندان بازداشت شده در دست نیست.

بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به همراه چند تن از همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، در جنگل دیزمار در محدوده عمومی میان ورزقان و جلفا، دچار حادثه شد. صبح روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه پس از پیدا شدن محل وقوع سانحه و یافتن لاشه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، خبر درگذشت او و همراهانش توسط رسانه های رسمی اعلام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید