کاظم علی‌نژاد، زندانی سیاسی در زندان اوین، از رسیدگی پزشکی محروم است

کاظم علی‌نژاد

کاظم علی‌نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وخامت وضعیت جسمانی، از اعزام به بیمارستان و دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای علی‌نژاد که از بیماری‌های قلبی و دیابت رنج می‌برد، بارها به دلیل عدم رسیدگی پزشکی مناسب، از سوی مسئولان زندان بهداری اوین مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

به گفته منابع نزدیک به این زندانی سیاسی، علی‌نژاد در نامه‌ای به مسئولان زندان، با هشدار نسبت به وخامت وضعیت سلامتی خود، اعلام کرده است که در صورت عدم رسیدگی به مطالباتش دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

این در حالی است که پیش‌تر نیز، علیرغم وخامت وضعیت جسمانی، از اعزام این زندانی به بیمارستان و دریافت مراقبت‌های تخصصی خودداری شده بود.

کاظم علی‌نژاد در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی همچنین در پرونده‌ای مشترک با ده متهم سیاسی دیگر، به اتهامات “توهین به مقدسات”، “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده است.

سابقه بازداشت و محکومیت‌های قبلی آقای علی‌نژاد، نگرانی‌ها را در خصوص وضعیت سلامتی و شرایط نگهداری او در زندان اوین افزایش داده است.

عدم رسیدگی به وضعیت این زندانی سیاسی، نقض آشکار حقوق اولیه انسانی و مصداق بارز بی‌توجهی به سلامت زندانیان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید