احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی-سوئدی، در اعتراض به بی‌توجهی مقامات، دوباره در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد

احمدرضا جلالی

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی-سوئدی که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به اعدام محکوم شده، از روز چهارشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۳ در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلالی که پیش از این نیز سابقه اعتصاب غذا دارد، در اعتراض به عدم آزادی خود پس از مبادله دو شهروند سوئدی با یک مامور ایرانی، و همچنین بی‌توجهی مقامات به وضعیت او، دست به این اقدام زده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی  نسبت به وضعیت وخیم جسمانی جلالی هشدار داده و از مردم خواسته است که صدای او و خانواده‌اش باشند.

به گفته این منبع موثق، جلالی در حال حاضر بسیار ضعیف و نحیف شده و جان او در خطر است.

فعالان حقوق بشر بارها خواستار آزادی جلالی شده‌اند و مدعی هستند که او به اتهامات واهی و بدون محاکمه عادلانه زندانی شده است.

تاکنون هیچ مقام رسمی به خبر اعتصاب غذای جلالی واکنش نشان نداده است.

احمدرضا جلالی٬ پزشک و پژوهشگر مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه، که در بهار ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه‌های تهران و شیراز به ایران سفر کرد.

او پیش از بازگشت به سوئد، هنگام رانندگی به سمت کرج با اتهام‌های ارتباط با دولت متخاصم و “جاسوسی برای اسرائیل”، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

احمدرضا جلالی در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی با اتهام افساد فی‌الارض از طریق “جاسوسی و فروش اطلاعات به اسرائیل” به اعدام محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید