تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از رحیم عبداللهی، در مهاباد

رحیم عبداللهی

رحیم عبداللهی، شهروند ۳۲ ساله اهل مهاباد، در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۱۴۰۲، بدون ارائه حکم قضایی و توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. از آن زمان تاکنون، ۱۷۱ روز از این اتفاق می‌گذرد و هیچ اطلاعی از سرنوشت، محل نگهداری و یا اتهامات مطروحه علیه وی در دسترس نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این وضعیت نگران‌کننده، خانواده و نزدیکان رحیم عبداللهی را در بلاتکلیفی و رنج عمیقی فرو برده است. فقدان هرگونه اطلاع از وضعیت او، گمانه‌زنی‌ها را پیرامون دلایل بازداشت و اتهامات وی تشدید کرده است.

برخی بر این باورند که او به دلیل فعالیت‌های مدنی یا سیاسی خود هدف قرار گرفته، در حالی که برخی دیگر از بازداشت خودسرانه او توسط ماموران امنیتی خبر می‌دهند.

سکوت مقامات در قبال این موضوع، نگرانی‌ها را مضاعف کرده و نقض آشکار حقوق بشر را به نمایش می‌گذارد. بازداشت بدون حکم قضایی، عدم دسترسی به وکیل و بی‌اطلاعی از روند رسیدگی به اتهامات، از جمله مصادیق بارز نقض حقوق اولیه رحیم عبداللهی به شمار می‌روند.

این رویه غیرقانونی، بار دیگر ضرورت توجه جدی به موضوع حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در ایران را گوشزد می‌کند. فعالان حقوق بشر، سازمان‌های مدنی و مردم آزادیخواه در داخل و خارج از کشور، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط رحیم عبداللهی و تمامی زندانیان سیاسی هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید