تشکیل جلسه رسیدگی به اتهامات ابراهیم رشیدی و احضار وی به دادگاه کیفری

ابراهیم رشیدی

ابراهیم رشیدی، فعال ترک (آذربایجانی)، در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب خیاو (مشگین‌شهر) حاضر و آخرین دفاعیات خود را ارائه کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه کیفری ۲ شهرستان خیاو نیز با ارسال ابلاغیه‌ای، از ایشان خواسته است که روز ۱۰ تیر ۱۴۰۳ جهت دفاع از اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” در شعبه مذکور حاضر شود.

آقای رشیدی در صفحه اینستاگرام خود از رد دفاعیاتش توسط شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشگین‌شهر خبر داده است.

بر اساس کیفرخواست صادره، دفاعیات ارائه شده توسط ایشان در خصوص اتهامات “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” و “نشر اکاذیب به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای به قصد تشویش اذهان عمومی” غیرموثر دانسته شده و وقوع جرم و انتساب آن به ایشان محرز و مسلم تلقی شده است.

پرونده مربوط به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دادگاه انقلاب شهرستان مشگین شهر و پرونده مربوط به اتهام “نشر اکاذیب” به دادگاه کیفری مشگین شهر ارسال شده است.

آقای رشیدی که پیشتر نیز سابقه احضار، تهدید و بازداشت به دلیل فعالیت‌های مدنی خود را دارد، در تاریخ ۹ دی ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در روستای میرکندی شهرستان خیاو (مشگین‌شهر) بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شد.

وی پس از ۵۴ روز بازداشت، در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مشگین‌شهر آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید