سالار طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی)، در زندان تبریز در اعتصاب غذا است

سالار طاهرافشار

سالار طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی)، که دوران محکومیت خود را در زندان تبریز سپری می‌نماید، از روز سه شنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۳ دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طبق گزارشات موثق، آقای طاهرافشار علیرغم عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، در کنار زندانیان جرائم خشن نگهداری می‌شود.

همچنین، مقامات زندان محدودیت‌های جدیدی را برای ایشان اعمال نموده و تماس تلفنی و ملاقات با خانواده را ممنوع کرده‌اند.

گمان می‌رود این اقدامات در پی اعتراض آقای طاهرافشار به وضعیت نامناسب زندان تبریز صورت گرفته باشد.

طاهرافشار که سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مدنی خود را دارد، در حال حاضر با اتهاماتی از جمله “معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” و “اجتماع و تبانی جهت برهم زدن امنیت ملی” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

سالار طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی)، در تاریخ بیست و هشتم آذرماه ۱۴۰۲ بازداشت شده بود. وی نهایتا در تاریخ دوم دی ماه همان سال با قرار تامین کیفری آزاد شد.

این فعال ترک (آذربایجانی) مدتی بعد توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است، آقای طاهرافشار از بابت پرونده ای دیگر در تاریخ هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، وی توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. این فعال ترک (آذربایحانی) در تاریخ ۹ اسفند سال گذشته با تودیع وثیقه آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ یکم خردادماه در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و او بابت اتهام اجتماع و تبانی جهت برهم زدن امنیت ملی به دفاع از خود پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل