یک زندانی در اعتراض به تعرض و دست درازی به همسرش توسط دادیار (خان‌آبادی) شهر ری در زندان قزلحصار کرج دست به اعتصاب غذا زد

زندان قزلحصار کرج

روز شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۳، همسر یک زندانی در دادیاری شهر ری واقع در زندان قزلحصار کرج، توسط دادیار “خان‌آبادی” مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی که هویت او (الف) اعلام شده، به جرم مواد مخدر به چهار ماه حبس محکوم شده است.

رئیس زندان عزیزی با مراجعه به این زندانی از او خواسته که موضوع را به کسی نگوید و سکوت کند تا موضوع توسط خود زندان پیگیری شود.

(الف) که در حال حاضر در واحد ۴ زندان قزلحصار دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، از روز دوشنبه در اعتراض به تعرض و دست درازی به همسرش دست به اعتصاب غذا زده است.

یکی از هم‌بندی‌های نزدیک به این زندانی می‌گوید: (الف) قصد دارد تا زمانی که به شکایت او از دادیار خاطی رسیدگی شود، به اعتصاب خود ادامه دهد.

در اینجا به نکات ریز این گزارش پرداخته شده است:

معطل کردن و آزار زن زندانی توسط دادیار شهر ری، منجر به اعتصاب غذای همسرش شد

روز شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۳، همسر یکی از زندانیان قزلحصار کرج، در دادیاری شهر ری واقع در مقابل این زندان مورد بی‌احترامی و آزار و اذیت قرار گرفت. این اتفاق باعث اعتصاب غذای همسر این زن در اعتراض به این رفتار شده است.

بر اساس گزارشات، زن این زندانی که برای پیگیری مرخصی همسرش به دادیاری مراجعه کرده بود، از صبح زود (حدود ساعت ۸ صبح) در مقابل دادیاری منتظر ماند. با وجود گذشت زمان طولانی (حدود ۴.۵ ساعت) تا ساعت ۱۲:۳۰، این زن توسط دادیار مربوطه به داخل اتاق کار برده می‌شود.

اما پس از ورود به اتاق، دادیار درب را قفل کرده و با سوء استفاده از قدرت خود، زن زندانی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. فریادهای این زن باعث می‌شود که رئیس زندان و پرسنل زندان در محل حاضر شده و از ماجرا مطلع شوند.

تاکنون گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص این دادیار خاطی منتشر نشده است.

همسر این زن که در اعتراض به این رفتار غیرقابل قبول، از روز دوشنبه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در حال حاضر در واحد ۴ زندان قزلحصار دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

مستنداد این گزارش و اسم زندانی نزد کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محفوظ می ماند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید