آرش نبوی، شهروند بهائی، به ۱۰ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

آرش نبوی

شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی توکلی، آرش نبوی، شهروند بهائی را به اتهامات “عضویت در دسته‌ها و گروه‌ها با هدف برهم زدن امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی مغایر با شرع اسلام” در مجموع به ده سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای نبوی ۳۸ ساله، ساکن اصفهان، مرداد ماه سال گذشته پس از تفتیش منزل و ضبط برخی از وسایل شخصی توسط ماموران حکومتی بازداشت شده بود. وی پس از دو ماه با قرار وثیقه آزاد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان، آقای نبوی را به اتهام “عضویت در دسته‌ها و گروه‌ها با هدف برهم زدن امنیت کشور” به پنج سال حبس و پرداخت پنجاه میلیون تومان جزای نقدی و بابت اتهام “فعالیت تبلیغی مغایر با شرع اسلام” به پنج سال حبس دیگر محکوم کرده است.

همچنین، به عنوان مجازات تکمیلی، دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و خروج از کشور و مصادره اموال برای وی در نظر گرفته شده است.

آرش که ساکن اصفهان است خرداد ماه ۱۴۰۲توسط نیروهای امنیتی اصفهان، پس از تفتیش منزل بازداشت و بعد از دو ماه، در مرداد ماه با قرار تامین آزاد شده بود.

صدور این احکام برای شهروندان بهائی که صرفا به دلیل اعتقادات مذهبی خود مورد سرکوب قرار می‌گیرند، رویه‌ای متداول در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

شایان ذکر است که شهروندان بهائی در ایران از حقوق اولیه خود از جمله آزادی دین و اجتماع محروم هستند و با تبعیض‌های گسترده‌ای روبرو می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید