احضار دوباره محمد حبیبی، به دلیل پرونده مسمومیت‌های سریالی در مدارس

محمد حبیبی

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران، برای دومین بار در رابطه با پرونده مسمومیت‌های سریالی در مدارس به دادگاه انقلاب شهریار احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اتهام او “اجتماع و تبانی” با توئیت‌هایی در خصوص اعتراض به مسمومیت‌سازی مدارس و دفاع از حقوق دانش‌آموزان است.

آقای حبیبی پیش از این در دی ماه ۱۴۰۲ در همین شعبه به اتهام مشابه محاکمه شده بود. در حال حاضر دلیل احضار مجدد وی به طور رسمی مشخص نشده است.

حبیبی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس به این احضار اعتراض کرده و نوشته است: “برای پرونده‌ای که یکبار محاکمه شده‌ام، به دادگاه احضار شده‌ام. در‌حالی‌که عاملان آن حوادث هرگز بازخواست نشده‌اند، امثال من، ضیا نبوی و هستی امیری باید تاوان اعتراض به‌حق‌مان را بدهیم.”

محمد حبیبی یک بار و پیش‌از این در بیستم دی۱۴۰۲ در دادگاه انقلاب شهریار به‌اتهام «‎اجتماع و تبانی» با مصادیق و توئیت‌هایی در خصوص اعتراض به مسمومیت‌سازی مدارس و دفاع از حقوق دانش‌آموزان نوشته بود، محاکمه شده بود.

محمد حبیبی فروردین ۱۴۰۲ به دلیل شرکت در تجمعات معلمان در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان مدارس دخترانه، بازداشت شده بود.

مسمومیت‌های سریالی: مسمومیت‌های زنجیره‌ای اولین بار در آذر ۱۴۰۱ از یک دبیرستان دخترانه در قم آغاز شد و به تدریج به صدها مدرسه در سراسر کشور سرایت کرد. در این حادثه دانش‌آموزان پس از انتشار بوی بد مسموم می‌شدند. طبق گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس، تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار دانش‌آموز در ۲۵ استان و حدود ۲۳۰ مدرسه درگیر این حادثه شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید