پدر و برادر کومار درافتاده، از جانباختگان اعتراضات زن، زندگی، آزادی، بازجویی شدند

حسن درافتاده و ماردین درافتاده

حسن درافتاده و ماردین درافتاده، پدر و برادر کومار درافتاده، که در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ جان خود را از دست داد، روز شنبه دوم تیر ۱۴۰۳ به اداره اطلاعات سپاه پیرانشهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این احضار و بازجویی در رابطه با فعالیت‌های آن‌ها در اعتراض به جان باختن کومار درافتاده و همچنین تداوم دادخواهی برای او صورت گرفته است.

پدر و برادر کومار درافتاده پس از یک ساعت بازجویی آزاد شدند.

لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که خانواده درافتاده مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند. پیش از این نیز، در تاریخ۷ آبان ۱۴۰۲، حسن درافتاده به تنهایی به اداره اطلاعات احضار شده بود و مورد تهدید و بازجویی قرار گرفته بود.

همچنین در ۳۰ مرداد ۱۴۰۲، هردوی آن‌ها مجدداً به اداره اطلاعات احضار و به مدت دو ساعت مورد بازجویی قرار گرفته بودند. در جریان این بازجویی‌ها، نیروهای امنیتی خانواده درافتاده را از “شرکت در مراسمات” و “فعالیت در فضای مجازی” در سالگرد اعتراضات زن، زندگی، آزادی، منع کرده بودند.

کومار درافتاده، نوجوان ۱۶ ساله، در شامگاه هشتم آبان ۱۴۰۱ بر اثر شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای از فاصله نزدیک جان خود را از دست داد. پیکر او روز دوشنبه ۹ آبان در روستای “زیوکه” از توابع پیرانشهر به خاک سپرده شد.

مرگ کومار درافتاده با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مردم و فعالان حقوق بشر روبرو شده است. خانواده او تاکنون بارها مورد سرکوب و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند اما همچنان به دادخواهی برای خون فرزند خود ادامه می‌دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید