شکیلا منفرد، فعال مدنی، پس از تحمل حبس، به مرخصی کوتاه‌مدت اعزام شد

شکیلا منفرد

شکیلا منفرد، فعال مدنی و زندانی سیاسی که به اتهام‌های “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به مقدسات” به حبس محکوم شده بود، روز شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۳ از زندان اوین به مرخصی کوتاه‌مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم منفرد در شهریور ۱۳۹۹ بازداشت و پس از مدتی با وثیقه آزاد شده بود. اما بعد از برگزاری دادگاه و صدور حکم حبس، مجدداً به زندان منتقل شد.

او در مجموع به شش سال حبس تعزیری و چهار ماه کار اجباری محکوم شده بود. همچنین در پرونده‌های دیگری که در دوران حبس برای او تشکیل شده بود، به احکام حبس و تبعید و مجازات‌های تکمیلی دیگر نیز محکوم شده بود.

در دیماه سال ۱۴۰۰، خانم منفرد از بابت پرونده ای که در دوران حبس برای وی گشوده شد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و نهایتا در خردادماه ۱۴۰۱، با حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “عضویت در گروهای مخالف نظام” به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

لازم به ذکر است، خانم منفرد در تاریخ شانزدهم خردادماه ۱۴۰۲، از بابت گشایش یک پرونده جدید دیگر در دوران حبس از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” در شعبه دوم دادسرای شهید مقدس (اوین) با ریاست قاضی تاریان مواجه شد که در نهایت برای این پرونده قرار منع تعقیب صادر شد.

همچنین در فروردین ماه سال جاری، شکیلا منفرد از بابت پرونده ای که آن نیز در دوران حبس علیه وی گشوده شد توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به دوازده ماه حبس، دو سال تبعید و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

خانم منفرد در حال حاضر چهار سال و دو ماه از محکومیت خود را سپری کرده است.

او در طول دوران حبس از مرخصی درمانی محروم بوده و برای انجام عمل جراحی فوری نیز با مشکلاتی روبرو شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید