محدودیت تماس‌های تلفنی مرتضی پروین جدا، فعال آذربایجانی در زندان اوین

مرتضی پروین جدا

مرتضی پروین جدا، هنرمند و فعال ترک (آذربایجانی) در تماس با نزدیکان خود از محدودیت تماس‌های تلفنی خود خبر داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای پروین، که در زندان اوین محبوس است، فقط می‌تواند با یک شماره تلفن تماس برقرار کند، در حالی که دیگر زندانیان در این زندان مجاز به تماس با ۷ شماره تلفن هستند.

این محدودیت در حالی اعمال می‌شود که پیش‌تر نیز در ایام اعتصاب غذای آقای پروین، تماس‌های تلفنی او به دستور اداره اطلاعات و توسط مسئولین زندان محدود شده بود.

هنوز دلیل دقیق این محدودیت جدید مشخص نشده است، اما احتمالاً به دلیل اطلاع‌رسانی آقای پروین در مورد وضعیت خود و شرایط زندان اوین باشد.

لازم به ذکر است که آقای پروین چند روز پیش در تماس تلفنی با خانواده خود از تشدید درد و عود بیماری کمردیسک خود خبر داده و گفته بود که مسئولین زندان اوین به وخامت وضعیت جسمانی او توجهی ندارند و از رسیدگی پزشکی به وی ممانعت می‌کنند.

طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، جمعی از فعالان آذربایجانی از جمله آیدا صدیقی، فاطمه آتشی، سهیلا اصغری، ودود اسدی، سالار طاهر افشار، سعید جمال زاده، باقر حاجی زاده، آیاز سیف خواه، سعید مینایی، کمال نوری، آراز امان، طاهر نقوی، سعید دوستان، سلیمان «آیدین» محمدی، کرم مردانه و عبدالله واحدی در شهرهای مختلف توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بودند.

تاکنون آقایان ودود اسدی، آیدین محمدی، عبدالله‌ واحدی، سعید مینایی و سعید دوستان با تودیع قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده‌اند.

محدودیت تماس‌های تلفنی مرتضی پروین جدا و عدم رسیدگی به وضعیت جسمانی او، نگرانی‌ها را در مورد وضعیت این فعال آذربایجانی در زندان اوین افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید