وکیل آذربایجانی در اعتصاب غذا به بهداری زندان اوین منتقل شد

طاهر نقوی

طاهر نقوی، وکیل دادگستری و فعال آذربایجانی، که به همراه سه تن دیگر از فعالان آذربایجانی در اعتراض به بلاتکلیفی و فشار نهادهای امنیتی از روز جمعه ۲۵ خرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده بود، روز ۳۰ خرداد ۱۴۰۳، پس از وخامت حالش به بهداری زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای نقوی که در بند ۴ زندان اوین نگهداری می‌شود، از بیماری‌های فشار خون و تیروئید رنج می‌برد و گفته می‌شود که ادامه اعتصاب غذای وی می‌تواند خطر تشدید بیماری‌اش را به همراه داشته باشد.

نزدیکان آقای نقوی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی او، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این وکیل آذربایجانی و سایر زندانیان محبوس در زندان اوین شده‌اند.

طاهر نقوی و سه فعال دیگر به نام‌های آیاز سیف‌خواه، حسین پیری و عبدالعزیز عظیمی قدیم از روز جمعه ۲۵ خرداد ماه، در اعتراض به بلاتکلیفی و فشار نهادهای امنیتی دست به اعتصاب غذا زده بودند.

این چهار فعال آذربایجانی که از هفدهم بهمن ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برند، تاکنون در بلاتکلیفی کامل به سر برده و از دسترسی به حقوق اولیه خود از جمله حق انتخاب وکیل و برگزاری دادرسی عادلانه محروم بوده‌اند.

با توجه به بیماری‌های زمینه‌ای که طاهر نقوی دارد، ادامه اعتصاب غذای وی می‌تواند خطر جدی برای سلامتی او به همراه داشته باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید