رضا محمدحسینی و زرتشت احمدی راغب ۷۲ ساعت است که در انفرادی هستند

رضا محمدحسینی و زرتشت احمدی راغب

رضا محمدحسینی، فعال سیاسی، و زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی، از روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، در سلول انفرادی واحد سه در زندان قزلحصار کرج به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تاکنون ۷۲ ساعت از زمان انتقال این دو زندانی به سلول انفرادی می‌گذرد و هنوز به بند خود بازگردانده نشده‌اند.

انتقال این دو زندانی به سلول انفرادی به دلیل انتشار یک فایل صوتی از داخل زندان به بیرون بوده است. آقای محمدحسینی، در این فایل صوتی به قطعی شش ساعته آب و بهداشت نامناسب در زندان اشاره کرده بود. زرتشت نیز در حمایت از وی به انفرادی منتقل شده است.

این منبع در ادامه می‌گوید: “به این دو زندانی گفته شده بود که باید به عنوان تنبیه ۴۸ ساعت در انفرادی باشند، اما هنوز به بند خود بازنگشته‌اند.”

وضعیت نامشخص این دو زندانی، نگرانی‌ها را در مورد وضعیت آنها افزایش داده است.

آقای محمدحسینی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی چندی بعد به بازداشتگاه یک-الف سپاه پاسداران و سپس به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد. رضا محمدحسینی پس از اتمام جلسه دادرسی به اتهاماتش که در آبان ماه همان سال برگزار شد، به زندان قزلحصار کرج انتقال یافت.

این زندانی سیاسی نهایتا در دی ماه سال گذشته توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهاماتی همچون عضویت در گروه های مخالف نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تمرد نسبت به مامورین در حین انجام وظیفه، به چهارده سال و شش ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
زرتشت احمدی راغب اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در خردادماه سال گذشته، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد. پنج سال حبس برای وی قابل اجرا است.

در شهریورماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به همراه شماری دیگر از زندانیان سیاسی، از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.

آقای راغب پیشتر به واسطه فعالیتهای خود سابقه برخورد قضایی و تحمل حبس را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید