ریحانه انصاری‌نژاد و داود رضوی، فعالان کارگری، از زندان اوین به بیمارستان منتقل شدند

ریحانه انصاری‌نژاد و داود رضوی

ریحانه انصاری‌نژاد و داود رضوی، دو تن از فعالان کارگری و اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ از زندان اوین به بیمارستان خارج از زندان منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ریحانه انصاری‌نژاد جهت ویزیت به دکتر روماتولوژی و داود رضوی برای معاینه و ویزیت دستگاه گوارشی به بیمارستان اعزام شده‌اند.

این خبر پس از ماه‌ها نگرانی در مورد وضعیت سلامتی این دو فعال کارگری که در زندان اوین در حبس بودند، منتشر شد.

داود رضوی: در مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در اسفند ماه همان سال، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و فعالیت در گروه‌های سیاسی و احزاب محکوم شد. این حکم در تیرماه ۱۴۰۲ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

ریحانه انصاری‌نژاد: در اردیبهشت ماه سال گذشته، در آستانه روز جهانی کارگر، به همراه شماری از فعالان کارگری، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. پس از چند روز با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد. در مرداد ماه همان سال، توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به چهار سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور محکوم شد. وی در آبان سال گذشته جهت تحمل دوران حبس، به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید