هفت نوکیش مسیحی در احکامی سنگین به حبس محکوم شدند

نوکیش مسیحی

هفت نوکیش مسیحی در دادگاه انقلاب اهواز به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند. این احکام که در مجموع ۲۹ سال و ۹ ماه حبس را شامل می‌شود، بار دیگر نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های مذهبی در ایران را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت دو تن از این نوکیشان مسیحی که به ترتیب به ۱۰ و ۵ سال حبس محکوم شده‌اند، حمید افضلی و نصرالله موسوی اعلام شده است.  سه نفر دیگر به نام‌های بیژن قلی‌زاده، ایمان صالحی و ظهراب شهبازی نیز هر کدام به ۵ سال حبس و دو نوکیش دیگر که هویتشان نامشخص است، به ۲ سال حبس محکوم شده‌اند.

در این گزارش به اتهامات دقیق مطروحه علیه این افراد اشاره ای نشده است. با این حال، دستگاه‌های امنیتی ایران سابقه‌ای طولانی در سرکوب و آزار نوکیشان مسیحی دارند و این افراد صرفاً به دلیل تغییر دین خود مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند.

طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، هر فردی حق آزادی دین و تغییر دین را دارد و می‌تواند به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا از این حق برخوردار باشد.

ایران به عنوان یکی از امضا کنندگان این میثاق‌ها، موظف به احترام به این حقوق اساسی است.

بازداشت و صدور احکام سنگین برای نوکیشان مسیحی نه تنها ناقض تعهدات بین‌المللی ایران است، بلکه ظلمی آشکار به این شهروندان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید