نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل، به یک سال حبس دیگر محکوم شد

نرگس محمدی

نرگس محمدی، فعال برجسته حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس دیگر محکوم شد. این حکم جدید در حالی صادر شده که خانم محمدی در حال حاضر دوران محکومیت‌های قبلی خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی نیلی، وکیل نرگس محمدی، این حکم را در توییتر اعلام کرد. به گفته او، شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران خانم محمدی را به دلیل “صحبت‌های ایشان در مورد خانم دینا قالیباف، نامه ایشان در مورد تحریم انتخابات مجلس و نامه به پارلمان‌های سوئد و نروژ” به یک سال حبس دیگر محکوم کرده است.

خانم محمدی طی سال‌های اخیر بارها به دلیل فعالیت‌های حقوق بشری خود با اتهامات مختلفی روبرو شده و به حبس و مجازات‌های دیگری نیز محکوم شده است. او در مجموع به ۱۳ سال و سه ماه حبس، ۱۵۴ ضربه شلاق، تبعید و چهار ماه رفتگری در خیابان‌های شهر محکوم شده است.

نرگس محمدی به خصوص به خاطر اعتراض، افشا و روایت تعرض و اذیت و آزار جنسی توسط مأموران حکومت بارها مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و به زندان محکوم شده است.

حکم جدید حبس برای نرگس محمدی با واکنش‌های گسترده ای از سوی فعالان حقوق بشر و مدنی در داخل و خارج از ایران روبرو شده است. این افراد این حکم را ناعادلانه و مغایر با حقوق بشر دانسته و خواهان آزادی فوری نرگس محمدی و سایر زندانیان سیاسی در ایران هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل