سه شهروند بهائی در شیراز به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند

سحر محب‌ پور، رکسانا وجدانی و ستاره طعامی

روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳، دادگاه تجدیدنظر استان فارس، حکم پنج سال حبس تعزیری تحت نظارت الکترونیکی و مجازات‌های تکمیلی سحر محب‌ پور، رکسانا وجدانی و ستاره طعامی، سه شهروند بهائی ساکن شیراز را عیناً تأیید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این سه شهروند بهائی پیش‌تر در مهرماه سال گذشته به همراه بهاره قادری، یک شهروند بهائی دیگر، توسط نیروهای اداره اطلاعات در شیراز بازداشت شده بودند. اتهامات مطروحه علیه ایشان “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” بوده است.

بر اساس حکم دادگاه تجدیدنظر، هر یک از این افراد به پنج سال حبس تعزیری تحت نظارت پابند الکترونیک تا محدوده ۱۰۰۰ متری محل سکونت، ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی، پانزده سال محرومیت از خدمات اجتماعی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شده‌اند.

این احکام در حالی صادر شده که بهاییان در ایران با تبعیض‌های گسترده و نقض حقوق بشر روبرو هستند. آنها از حقوق اولیه خود مانند آزادی مذهب، آزادی بیان و آزادی اجتماع محروم هستند و بارها مورد بازداشت، زندانی و حتی اعدام قرار گرفته‌اند.

محکومیت سحر محب‌ پور، رکسانا وجدانی و ستاره طعامی نمونه دیگری از سرکوب سیستماتیک بهاییان در ایران است.

جامعه بین‌المللی باید به این نقض آشکار حقوق بشر واکنش قاطع نشان دهد و از مقامات ایرانی خواستار احترام به حقوق اساسی تمام شهروندان، از جمله حق آزادی مذهب، شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید