سه زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز به مکان نامعلومی منتقل شدند

سجاد زارع، سیروس مولودی و محمد داوری

سجاد زارع، سیروس مولودی و محمد داوری، سه زندانی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز، روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، به دلیل اعتراض به نحوه برخورد مسئول فروشگاه زندان، از بند سبز این زندان به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تاکنون هیچ تماسی از سوی این زندانیان با خانواده‌هایشان برقرار نشده است، موضوعی که نگرانی‌ها را در مورد وضعیت آنها افزایش داده است.

سجاد زارع اوایل دی ماه سال گذشته، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به هفت سال و شش ماه حبس، از بابت اتهام توهین به رهبری به سه سال حبس و  دو سال تبعید به یکی از شهرستان های استان یزد محکوم شد.

سیروس مولودی، توسط دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شد. اتهامات مطروحه علیه وی، “اقدم مسلحانە علیە امنیت ملی” عنوان شده است.

سجاد زارع و سیروس مولودی، زندانیان سیاسی، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و اقدام مسلحانه علیه امنیت ملی در زندان بودند. محمد داوری نیز به عنوان فعال کارگری، به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام در زندان محبوس بود.

محمد داوری اوایل آذرماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهام توهین به رهبری به سه سال حبس تعزیری، منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه، منع فعالیت در فضای مجازی و اقامت اجباری در شهرستان بردسیر کرمان به مدت دو سال و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به نفع گروه های معاند در فضای مجازی به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

محمد داوری نیز پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

سجاد زارع پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته و در مهرماه ۱۴۰۰ از زندان عادل‌آباد آزاد شده بود.

سیروس مولودی در اردیبهشت ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شده بود.

در حال حاضر، اطلاعات دقیقی از سرنوشت این زندانیان در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید