سه عضو خانواده سپهری به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند

فاطمه سپهری، محمدحسین سپهری و حسین سپهری

شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد، فاطمه سپهری، محمدحسین سپهری و حسین سپهری، سه عضو یک خانواده را به اتهامات “اجتماع و تبانی”، “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فاطمه سپهری، که پیشتر به اتهامات دیگری از جمله “همکاری با دول متخاصم” و “توهین به رهبری” نیز محکوم شده بود، به ۱۸ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد. محمدحسین سپهری ۸ سال حبس و حسین سپهری نیز ۵ سال و ۶ ماه حبس دریافت کردند.

خانم سپهری همچنین به اتهام “حمایت از دولت متخاصم (اسرائیل)” متهم شده است.اعضای خانواده سپهری به “افزایش ناگهانی” احکام صادره و “ابهام در مصادیق اتهامات” انتقاد دارند.

حسین سپهری با وثیقه آزاد شده است. محمدحسین سپهری در حال حاضر در زندان وکیل آباد مشهد است. فاطمه سپهری در حال گذراندن دوران محکومیت قبلی خود در زندان وکیل آباد مشهد است.

حسین سپهری، در تاریخ ششم مهرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ یازدهم دی ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

محمدحسین سپهری نیز در تاریخ ششم مهرماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

خانم سپهری از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت‌الله علی خامنه‌ای است و پیشتر به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود. او همچنین در بهمن ۱۴۰۱ به اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” به یک سال حبس و ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید