رضا اقدسی، زندانی سیاسی، از رسیدگی پزشکی محروم است

رضا اقدسی

رضا (غلامرضا) اقدسی، زندانی سیاسی در زندان اوین، علیرغم مشکلات عدیده سلامتی، از جمله ناشنوایی، حملات عصبی و درد پا، از رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به پزشکی قانونی محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اقدسی که نان‌آور خانواده و دارای سه فرزند پسر است، از جمله یک فرزند مبتلا به اوتیسم، به دلیل شرایط وخیم جسمانی و مشکلات خانوادگی، در تحمل حبس با مشقت مضاعف روبرو است.

با وجود تاکید پزشک متخصص مبنی بر ضرورت عدم تحمل حبس به دلیل شرایط جسمانی، سازمان پزشکی قانونی بدون تشکیل جلسه و معاینه پزشکی، با درخواست عدم تحمل کیفر اقدسی مخالفت کرده است.

اقدسی در آبان ماه ۱۴۰۲ به دلیل اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به حبس محکوم شده و هم‌اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

محرومیت از درمان اقدسی، نقض آشکار حقوق بشر و مصداق بارز بی‌توجهی به وضعیت سلامت زندانیان است.

سرنوشت رضا اقدسی، بار دیگر زنگ خطر را در مورد وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران، به خصوص در مورد زندانیان سیاسی، به صدا در می‌آورد.

وی در آذرماه همان سال، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

منزل شخصی رضا (غلامرضا) اقدسی، از آسیب دیدگان جنگ ایران و عراق، پیشتر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید