نرگس محمدی در دادگاه حاضر نشد، وکیلش از او در برابر اتهام “تبلیغ علیه نظام” دفاع کرد

نرگس محمدی

روز شنبه، ۱۹خرداد ماه ۱۴۰۳، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران بدون حضور وی برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی نیلی، وکیل خانم محمدی، با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود، افزود که در این جلسه اتهامات “تبلیغ علیه نظام” علیه موکلش مطرح و از سوی وی به آن‌ها پاسخ داده شده است.

آقای نیلی در ادامه گفت که مصادیق اتهامی خانم محمدی شامل “صحبت‌های وی در مورد دینا قالیباف و اعلام نظر در مورد تحریم انتخابات مجلس” بوده است.

نرگس محمدی که پیشتر با احکام متعددی روبرو بوده است، در دی ماه سال گذشته به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس، دو سال تبعید، دو سال ممنوع الخروجی، دو سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی و دو سال ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند محکوم شده بود.

خانم محمدی که در مجموع به بیش از ۱۲ سال حبس و ۲۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است، مهرماه سال گذشته پس از تحمل حدود ۵ سال و نیم حبس از زندان زنجان آزاد شد.

او در حال حاضر با پرونده‌های مفتوحه متعددی روبرو است و بارها از سوی نهادهای بین‌المللی حقوق بشری به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود مورد حمایت قرار گرفته است.

در سال ۲۰۲۳ میلادی جایزهٔ صلح نوبل توسط کمیته نوبل نروژ “به خاطر مبارزه شجاعانه‌اش برای آزادی و حقوق بشر در طول سه دهه” به نرگس محمدی اهدا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید