حمید پورولی و جلال دهقانی به حبس و شلاق محکوم شدند

حمید پورولی و جلال دهقانی

حمید پورولی و جلال دهقانی، دو فعال ترک (آذربایجانی)، به دلیل شرکت در اعتراضات به خشکی دریاچه ارومیه، توسط شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو شهر تبریز به حبس و شلاق محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس دادنامه صادره از سوی این شعبه که از طریق سامانه ثنا قوه قضائیه به این فعالان ابلاغ شده است، آقای غلامرضا مختاری‌سرای، رئیس شعبه، با استناد به ماده ۶۱۸ بخش تعزیرات مجازات اسلامی و با لحاظ بندهای ب و ث ماده ۶ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، آقایان پورولی و دهقانی را به پرداخت ۲۲۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و شلاق درجه ۶ محکوم کرده است.

قاضی مختاری سرای با استناد به مواد ۴۶، ۵۲، ۵۴ و ۵۵ مجازات اسلامی، این حکم را به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآورده است.

این فعالان آذربایجانی پیشتر در ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ برای ارائه آخرین دفاع از اتهامات انتسابی در شعبه مذکور حاضر شده بودند.

حمید پورولی و جلال دهقانی در ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱، همزمان با اعتراضات به خشکانیدن دریاچه ارومیه توسط دولت، به همراه ۱۳ تن دیگر از فعالان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به زندان مرکزی تبریز، در ۲۸ تیر با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

گفتنی است که در روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱، تظاهراتی در شهر ارومیه در اعتراض به خشکانیدن عمدی دریاچه ارومیه برگزار شده بود و جو شهرهای دیگر آذربایجان از جمله تبریز، اردبیل، سولدوز، قوشاچای و … شدیدا امنیتی گزارش شده بود که حجم وسیعی از بازداشت‌ها را در شهرهای آذربایجان به همراه داشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید