وضعیت نگران‌کننده چهار متهم پرونده اکباتان در بازداشتگاه اطلاعات سپاه

میلاد آرمون، سید محمدمهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران

گزارش‌های منتشر شده از وضعیت نامناسب پرونده موسوم به اکباتان، میلاد آرمون، سید محمدمهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، چهار متهم پرونده موسوم به اکباتان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه حکایت دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این چهار نفر از زندان قزلحصار به بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه منتقل شده‌اند. این انتقال که دست‌کم دو ماه پیش از تأیید توسط وکیل آنها صورت گرفته، بدون حکم قضایی و بدون اطلاع خانواده‌ها انجام شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد در شرایط نامناسبی در بازداشت به سر می‌برند.

علاوه بر اتهام “مشارکت در قتل عمد” در پرونده اکباتان، به آنها اتهام “محاربه” نیز زده شده است. این اتهام سنگین می‌تواند مجازات اعدام را به دنبال داشته باشد.

هدف از انتقال این افراد به بازداشتگاه سپاه، “بازجویی مجدد” عنوان شده است.

وضعیت نگران‌کننده اصلی نه ارسال مجدد پرونده به دادسرا، بلکه حضور میلاد آرمون، سید محمدمهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه برای بازجویی مجدد است.

لازم به ذکر است که اتهامات مطرح شده علیه این افراد هنوز در دادگاه اثبات نشده و آنها از حق برائت تا اثبات جرم برخوردارند.

همچنین، بازداشت افراد در مکان‌های غیرقانونی و بدون حکم قضایی و همچنین عدم رعایت حقوق اولیه آنها در بازداشت، نقض آشکار قانون و حقوق بشر است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید