حسین شنبه‌زاده، مترجم و ویراستار، بار دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

حسین شنبه‌زاده

روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳، حسین شنبه‌زاده، مترجم و ویراستار شناخته‌شده، بار دیگر توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای شنبه‌زاده توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

عباس شنبه‌زاده، برادر حسین شنبه‌زاده، با تایید این خبر در شبکه‌های اجتماعی، محل بازداشت برادرش را به احتمال زیاد اردبیل اعلام کرد.

همچنین، پیش از انتشار خبر بازداشت، حساب کاربری حسین شنبه‌زاده در شبکه‌ی اجتماعی ایکس از دسترس خارج شده بود.

هنوز از دلایل دقیق بازداشت و اتهامات انتسابی به آقای شنبه‌زاده خبری منتشر نشده است. با این حال، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که فعالیت‌های انتقادی وی در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه در ارتباط با اعتراضات آبان ۱۳۹۸، دلیل اصلی این اقدام باشد.

حسین شنبه‌زاده پیشتر نیز سابقه‌ی بازداشت و محکومیت را دارد. او در جریان قیام آبان ۱۳۹۸ بازداشت و به سه سال و شش ماه وی تیرماه سال ۱۴۰۱ برای تحمل حبس راهی زندان اوین شد و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شد.

هنوز مشخص نیست که مشخص حسین شنبه‌زاده چه خواهد شد. اما این بازداشت بار دیگر نشان‌دهنده‌ی فضای پر فشار امنیتی در ایران و سرکوب هرگونه صدای منتقد از سوی حکومت است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید