تیراندازی مرگبار در سراوان: روایت‌ها از زبان کودک مجروح و شهروند بازداشتی

اخترعلی نصرتی، بلال نصرتی، اصغر گمشادزهی و عدنان درزاده

شرح واقعه از زبان کودک مجروح و شهروند بازداشتی بلوچ از تیراندازی نیروهای امنیتی در سراوان که چهار کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روایت‌های کودک مجروح و شهروند بازداشتی بلوچ از تیراندازی شامگاه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در مرکز شهر سراوان، در تقاطع خیابان عدالت و انقلاب، حکایتی هولناک از مرگ و زخمی شدن اعضای یک خانواده را بازگو می‌کند.

در این تیراندازی بدون هشدار نیروهای نظامی به سمت یک خودرو پژو پارس، یک کودک بلوچ با هویت “بلال نصرتی” ۱۴ ساله فرزند اخترعلی و یک شهروند دیگر با نام “اصغر گمشادزهی” ۲۸ ساله فرزند جان محمد جان خود را از دست دادند. همچنین، یک کودک با نام “عدنان درزاده” ۸ ساله فرزند اللهی‌بخش و یک زن که از سرنشینان خودرو بودند مجروح شده و یک فرد با هویت “اخترعلی نصرتی” بازداشت شد.

اخترعلی نصرتی، شهروند بازداشتی که اکنون آزاد شده است، در پاسخ به اظهارات خلاف واقع فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان مبنی بر اینکه آنها “تروریست” بوده‌اند، می‌گوید: “ما کجا تیراندازی کردیم؟ چطور ما را تروریست خطاب می‌کنی؟ بچه من را کشتید و خواهرزاده ۸ ساله من را مجروح کردید و بعد می‌گویید تروریست‌ها و اشرار را کشتیم.”

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، در اظهاراتی خلاف واقع، مدعی شده بود که افراد کشته و زخمی شده در این حادثه، “اشرار مسلح” بوده‌اند. این در حالی است که روایت‌ها و شواهد موجود نشان می‌دهد که آنها اعضای یک خانواده بودند که بدون هیچگونه هشدار قبلی هدف شلیک گلوله قرار گرفته‌اند.

این رویداد هولناک بار دیگر بر لزوم اقدامات فوری برای جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی و همچنین لزوم تحقیقات بی‌طرفانه و برخورد قاطع با عاملان اینگونه تیراندازی‌ها تأکید می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید