جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر جراحات ناشی از تیراندازی و آتش‌سوزی خودرو

محمد خاک‌زهی

روز دوشنبه ۱۴ خردادماه، یک سوختبر بلوچ که بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در محور خاش به سراوان مجروح شده بود، ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان رازی سراوان جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هویت این سوختبر محمد خاک‌زهی، فرزند مولابخش، اهل و ساکن شمس‌آباد در شهرستان سراوان احراز شده است.

بر اساس گزارش منابع مطلع، نیروهای نظامی مرصاد روز دوشنبه در کمینی در مسیر تردد سوختبران در روستای شمس‌آباد، بدون هشدار و ایست قبلی به سمت یک خودرو سوختبر تیراندازی کردند. این تیراندازی منجر به واژگونی و آتش‌سوزی خودرو و سوختگی شدید راننده شد.

آقای خاک‌زهی پس از این حادثه توسط شهروندان و پس از ترک محل توسط نیروهای نظامی، به بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

فقدان فرصت‌های شغلی در دو سوی مرزهای بلوچستان، سوختبری را به تنها راه ناچیز امرار معاش بسیاری از شهروندان بلوچ تبدیل کرده است.

ناچاری و بیکاری این افراد آنها را به سمت این شغل کاذب و پرخطر سوق می‌دهد که متاسفانه بارها توسط ارگانهای نظامی هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفته و یا در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

این حادثه بار دیگر خطرات مرگبار سوختبری برای مردم بلوچ و نیاز فوری به ایجاد راهکارهای جایگزین برای کسب درآمد در این منطقه را برجسته می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید